#7 We love Welly!

16 februari 2020 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Hé-hé, het Zuidereiland van Nieuw-Zeeland kunnen we afstrepen van ons lijstje. Wat was dat een gaaf avontuur zeg! En nu, aangekomen op het Noordereiland, duiken we meteen de drukte van de stad in. We durven het bijna niet toe te geven na het zien van al die prachtige landschappen, maar man-o-man wat hebben wij het stadsleven gemist. Wellington is zo een geweldig bruisende stad, vol kust en cultuur, verborgen boetiekjes, mega veel vintage designer winkels, leuke pubs en... goede restaurants. Zoveel geluk als dat wij hebben knallen we de camper vanaf de boot gelijk op het laatste camping plekje, op de énigste camping in de stad. SCORE! Vanaf hier is het maar 15 minuten met de bus naar hartje centrum en betalen we het minimale.

Gedurende de busrit pakken we gelijk ons reisboek erbij met de gedachte ‘what to-do in Wellington?’. We kruisen de City Art Tour, vintage winkels, Art galleries, oudste shopping-mall, boekenwinkels, beste milkshake plek en ijswinkel, wijn- en cocktailbar, vintage bioscoop, musea, lunch plekjes én fine-dining restaurants aan. Deze ‘must-sees’ verdelen we over de vier dagen dat we hier zijn en we huppelen als blije eieren door de stad. De havenstad doet ons denken aan Rotterdam en we moeten ons erg inhouden om niet toe te geven aan de drang om bij alle voorbijkomende culinair-gastronomische plekken naar binnen te stappen. Mochten jullie ooit van plan zijn om Welly-town te bezoeken, we hebben alle tips opgeschreven!

We zijn zo heerlijk aan het genieten van de rust en de vrije tijd die we samen hebben. Vele denken dat we elke dag leuke dingen doen, maar 60% van de tijd zijn we lekker bij onze camper. Laat ik jullie eens een kleine impressie geven van hoe onze dagen eruit zien naast alle leuke dingen op social media. We beginnen elke ochtend met yoga, krachttraining en korte afstanden hardlopen. We brengen de dag door rijdende in de camper, in de natuur of op het strand, lezende in een boek of al tekenend op de stenen, in een kleurboek of reisboek. We zoeken schelpjes en komen al spelletjes spelend de dag door. Tom geniet er enorm van om van elke maaltijd een feestje te maken, neemt hier rustig de tijd voor en we houden ons nog steeds keurig aan ons vooraf bedachte wekelijkse eetschema. We ruilen elke dag de takenverdeling van eten koken/afwassen om. Wanneer we beschikking hebben tot Wifi duiken we vaak in onze reisplannen; wat gaan we doen in maart, april, mei en juni?; wanneer zijn de vluchten het goedkoopste?; met welk vervoer moeten we reizen in het land?; welke plekken willen we bezoeken en hoe lang blijven we daar?; wat doen we met ons bezoek aan China omtrent het Carona virus?. Daarnaast wordt er ook zeker eens een film of seizoen van een goede serie gedownload voor een relaxte momentje in de avonduren of een regenachtige dag in de camper. De dagen vliegen voorbij als sneeuw voor de zon.

Om nog even terug te komen op China, we hebben besloten om het grote en mysterieuze land over te slaan. Dit omtrent onze gezondheid en het risico geweigerd te worden aan de grens van de vervolglanden van onze wereldreis. Gaan we nooit meer naar China? Nee, dat zeker niet. De reisplannen staan ‘on-hold’ maar zijn niet van de tafel. Wellicht na Zuid-Afrika? Wie weet. We hebben, met het gebruik van zo een 25 WiFi-vouchers, onderzoek gedaan naar alternatieve routes. Daar is uitgekomen dat we na ons bezoek in Australië (maart/april) de reis voortzetten naar Vietnam waar we in 3 weken tijd van zuid naar noord reizen. Vanaf Vietnam vliegen we voor de laatste week van mei naar Zuid Korea om vervolgens naar Japan te gaan. Spannend? Zeker spannend, maar in ieder geval ‘veilig’ van Carona 🍻!

1. Willem Tieleman:
    Leesvoer verslonden.....
  2. Papa:
    16 februari 2020
    Wijs besluit lieverds! Soms ben je inderdaad even ‘natuur-vol’ en moet je er wat kunst cultuur en culinaire hoogtepunten tegen aan gooien. Doen jullie goed!
  3. Klaartje:
    16 februari 2020
    Weer dank voor mooi reisverhaal en wij leven mee verder mee , waar jullie ook zijn!💋
  4. Ludy van Zuidam:
    16 februari 2020
    Heerlijk om jullie weer te lezen! X
  5. Maaike en Santoshi:
    16 februari 2020
    Wijs besluit. Geniet maar lekker van het bruisende stadsleven.
  6. Karin:
    16 februari 2020
    Heerlijk weer en ga zo door!
    Ly
  7. Siets:
    Weer heerlijk gelezen 🥰
    Heel slim!
    Wanneer komen de ochtend yoga en sport vlogjes? 😜
  8. Tony KB:
    19 februari 2020
    Love you travel stories, very well written. I see you guys love visiting wineries which is a pity as we live in the same region as some of Australia's oldest wineries. Rutherglen which is just up the road from us have Aussie wines that get exported worldwide. When we were in Holland last(2006) we could buy them all in Lochem. We went for European wines haha.
  9. Afke Riemersma:
    21 februari 2020
    Wellington is inderdaad een fijne stad! Japan zullen jullie ook veel van genieten. Als jullie tips willen, laat me weten :)
  10. Ricardo Bout:
    26 februari 2020
    Geweldig jongens! Genieten om jullie zo te kunnen volgen, safe travels! Love