#1 Daar gaan we dan!

3 januari 2020 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Daar lopen we dan, hand in hand de gate door naar security. Zachtjes hoor ik Tom aan m’n hand snikken en zelf ben ik nog steeds misselijk van de zenuwen. Écht zenuwachtig zijn we nog niet geweest het afgelopen jaar, maar man-oh-man wat is dit spannend zeg. Zal alles nog hetzelfde zijn als we terug komen? Of groeit het allemaal net zo hard als wij? Wie gaan we het meeste missen of hebben we at all times genoeg aan elkaar? De vlinders in onze buik zijn verandert  naar bange beestjes. We gaan het écht doen! Zonder pa, zonder ma, zonder vriend of vriendin, nee wij twee - samen. Oh wat hebben we er een zin in, maar oh wat is dit toch reten spannend.

Na de eerste vervelende ervaring met niet overeenkomende namen op het paspoort/visum/vlieg ticket, zitten we nu thank the lord met een gerust hard in het vliegtuig. Wie heeft er dan ook twee achternamen? Veel te ingewikkeld voor die mensen...
We hebben ons erbij neergelegd dat er nog vele momenten zullen plaats vinden omtrent miscommunicatie, verkeerde boekingen, taalgebreken en chagrijnige medewerkers. Ook dit hoort bij het ontdekken van de wereld, ontdekken van nieuwe culturen maar vooral het ontdekken van onszelf - “hé, hoe ga jij om met een poepchinees”

De vlucht is, op de turbulentie na (🌬), vlekkeloos verlopen. Singapore Airlines heeft zelfs een Vega maaltijd geregeld voor de vervolg vluchten. Kijk daar houden wij van, top service! 13 films en een paar korte power napjes verder zijn we aangekomen in het warme Singapore. Gezien we een 11 uur lange overstap hebben zijn we gelijk een dag visum en een dagtour gaan regelen. Dit ging erg gemakkelijk èn we zijn weer een stempel rijker in het paspoort. De leuke tour guide, genaamd May, heeft ons vanuit de bus Singapore laten zien op een erg ludieke maar informatieve manier. Wat hebben we genoten en wat is dat een geweldig vrouwtje! Mocht je ooit via Singapore vliegen en je hebt een paar uur of misschien zelfs een dag over > boek een leuk hotelletje en vertoef twee dagen in deze prachtige moderne stad vol met culturen.

Nu aangekomen in Nieuw Zeeland, met aardig wat slaap tekort en precies 19000 km bij jullie allen vandaan, zijn we blij dat we van te voren ons hostel hebben geboekt. Het hostel ziet er gezellig uit en bevindt zich midden in het Urban district van Christchurch. Bij het zien van ons kledingkast kamertje, zonder ramen, met enkel een piepklein bed, barste we beide in tranen van blijdschap uit. We made it - we zijn er - en nu eerst: slapen!

1. Froukje Riemersma:
    3 januari 2020
    super dat jullie goed zijn aangekomen. vanaf nu leven in het NU. liefs Froukje
  2. Eva Boefman:
    3 januari 2020
    Ahhh wat fijn dat jullie uiteindelijk wel veilig en wel zijn aangekomen! Echt leuk dat jullie een blog bijhouden, dan kunnen we mee proeven van jullie reis 👌🏽😏
  3. Afke Riemersma:
    Slaap lekker!! Xxoo
  4. Nomi Bindels:
    Enjoy Love Birds!
  5. Willem Tieleman:
    3 januari 2020
    Fijn, mooi om te lezen! X
  6. Papa:
    3 januari 2020
    Lekker slapen en vanaf nu 200% genieten van alle bijzondere avonturen die nog komen gaan. 😘 L&P
  7. Daan:
    Lekker leesmateriaal, kijk uit naar de rest. Have fun!!! X
  8. Ricardo Bout:
    Wat fijn!! Vanaf nu alleen maar genieten samen! Xo
  9. Ludy van Zuidam:
    3 januari 2020
    Wat fijn dat jullie veilig zijn aangekomen. Super dat jullie ook Singapore nog hebben bezocht. Nu eerst slapen en dan GENIETEN! Kijk nu al uit naar jullie volgende avonturen. X
  10. Maaike en Santoshi:
    Leuk. Geniet maar lekker. Het is altijd wennen eerst en vooral onthaasten. Ciao
  11. Sietske:
    3 januari 2020
    Fijn dat jullie veilig zijn geland, en ik hoop ook lekker hebben geslapen. Heerlijk om zo de avonturen mee te lezen☺️ Geniet van alles en van elkaar!
    Hele dikke tût💕
  12. Jacqueline:
    3 januari 2020
    Wauw!!! Wat ben ik toch onwijs trots op je Dien!...en Tom natuurlijk. Blij dat jullie veilig in Nieuw Zeeland z'n aangekomen. Kijk uit naar het lezen van jullie volgend avontuur. 🥰 Dikke Saense Kus Xx
  13. Joop Fiers:
    3 januari 2020
    Wat een gave eerste blog. Geniet er onwijs van, ik ben benieuwd naar alle verhalen.
  14. Lotte:
    4 januari 2020
    Super leuk lievieeees!! Lekker genieten xx
  15. Nicole:
    7 januari 2020
    Heerlijk om nu al mee te kunnen genieten. liefs!!
  16. Willem Tieleman:
    8 januari 2020
    Heerlijk om dit te lezen. Voorwaarts.
  17. Klaartje:
    8 januari 2020
    Heel goed geschreven!!! Vooral van die vlinders naar die beestjes... 👍 MOOI!
    Ga het volgen
  18. Michel:
    14 januari 2020
    Eindelijk ingelogd,,😜
    Volg jullie op de voet nu .
    Have lots of fun